یزدفردا: «تلاش بیهوده عشق» نمایشنامه‌ای کمدی است که حدود سالهای ۱۵۹۰ تا ۱۵۹۲ نوشته شده است. شکسپیرشناسان عموماً از این نمایشنامه به عنوان اولین کمدی شکسپیر یاد می‌کنند.

به گزارش یزدفردا: نمایشنامه «تلاش بیهوده عشق» نوشته ویلیام شکسپیر است. این نمایشنامه به صورت تک جلد از مجموعه نمایشنامه‌های کمدی این نویسنده توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده‌است.

انتشارات سروش مجموعه نمایشنامه‌های کم حجم تراژدی و کمدی شکسپیر خود را در ۲۷ نسخه منتشر کرد. این نمایشنامه‌ها اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس مطرح بریتانیایی است. این مجموعه نمایشنامه توسط علاءالدین پازارگادی به فارسی برگردانده شده است. طراحی جلد این مجموعه نمایشنامه را جعفر اسکندری برعهده داشته است.

پیش از این، نمایشنامه‌های تراژدی و کمدی ویلیام شکسپیر در یک دوجلدی سنگین چاپ شده بود. این اقدام جالب که نمایشنامه‌ها را به صورت یک مجموعه اما جداگانه به چاپ برسانند باعث شده خریدار، بنا به توان مالی از نمایشنامه‌های شکسپیر خرید کرده و هزینه سنگین دو جلدی آن را متحمل نشود. این کار امکان هدیه دادن نمایشنامه‌ها به صورت تک جلد را برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های شکسپیر ممکن کرده‌است.

از این مجموعه ۲۷ جلدی به سراغ یک نمایشنامه کمدی رفته‌ایم. «تلاش بیهوده عشق» نمایشنامه‌ای کمدی است که حدود سال‌های ۱۵۹۰ تا ۱۵۹۲ نوشته شده است. شکسپیرشناسان عموماً از این نمایشنامه به عنوان اولین کمدی شکسپیر یاد می‌کنند.

فردیناند پادشاه ناواره تصمیم دارد کاخ خود را به محیطی برای کسب علم و دانش تبدیل کند. قرار می‌شود مردان، دربار به مدت سه سال جز مطالعه و روزه گرفتن و فقط سه ساعت خواب در شبانه روز کار دیگری انجام ندهند؛ و از همه مهمتر با هیچ زنی حرف نزنند؛ ولی آیا این امر امکان‌پذیر است؟

این نمایشنامه در ۸۴ صفحه و با قیمت پشت جلد ۹۰ هزارتومان در دسترس علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های شکسپیر قرار گرفته‌است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا